tough tenderness deals with a sensitive and ambivalent simultaneity of tenderness

and toughness, closeness and distance, fear and desire, privacy and publicity. The greatly

enlarged hand gestures, which are transported from their original context – hand washing instructions from the Corona era – into the container space, refer to experienceand

becoming, while the building elements question forms and places of negotiation.

In the social sphere of production and in relationship/desire, there is both the need for

recognition, connection and relationship, as well as conflicts, inhibitions, isolation,

self-doubt, dependence, competition and a compulsion to market oneself. What happens when we begin to view social production as a relationship and relationship/desire as a conflictual production process?

Anne Hofmann, born in 1986 in Karl-Marx-Stadt/now Chemnitz, studied media art at the

Leipzig University of Fine Arts and at the École nationale supérieure des beaux-arts Lyon.

In her artistic work, she deals with social conditions of production and reproduction,

(auto-)biography and a related search for forms that do not conceal these connections.

In addition to her artistic work, she writes essays and poetry and is part of a feminist,

socially critical editorial collective. She lives and works in Leipzig.

tough tenderness verhandelt eine sensible und ambivalente Gleichzeitigkeit von

Zärtlichkeit und Härte, Nähe und Distanz, Angst und Lust, Privatheit und Öffentlichkeit.

Die stark vergrößerten Handgesten, welche aus ihrem ursprünglichen Kontext

– Handwaschanleitung aus der Coronazeit – in den Containerraum verfrachtet werden,

verweisen auf Erfahrung und Gewordensein, während die Bauelemente nach Formen und

Orten der Aushandlung fragen.

In der gesellschaftlichen Produktionssphäre und in Beziehung/Begehren gibt es sowohl das Bedürfnis nach Anerkennung, Verbindung und Beziehung, als auch Konflikte, Hemmungen,

Isolation, Selbstzweifel, Abhängigkeit, Konkurrenz und einen Zwang zur Selbstvermarktung. Was passiert, wenn man beginnt, gesellschaftliche Produktion als Beziehung und

Beziehung/Begehren als einen konfliktreichen Herstellungsprozess zu betrachten?

Anne Hofmann, geboren 1986 in Karl-Marx-Stadt/ heute Chemnitz, studierte Medienkunst an der Hochschule für Bildende Künste Leipzig und an der École nationale supérieure des beaux-arts Lyon. In ihrer künstlerischen Arbeit beschäftigen sie gesellschaftliche Produktions- und Reproduktionsbedingungen, (Auto-)Biografie und eine damit zusammenhängende Suchbewegung nach Formen, die diese Zusammenhänge nicht verschleiern. Neben ihrer künstlerischen Arbeit schreibt sie Essays und Lyrik und ist Teil eines feministisch-

gesellschaftskritischen Redaktionskollektivs. Sie lebt und arbeitet in Leipzig.

www.annehofmann.net

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